مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر
دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر
پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر
فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

 

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

 «مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management: TQM)» نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. TQM یک روش مدیریتی است که از دهه 1950 میلادی شروع شده ولی از دهه 1980 میلادی به بعد معروف شده است. از نظر روش، TQM شیوه ای است که از طریق آن مدیریت و کارکنان در بهبود مستمر تولید کالاها و خدمات درگیر می شوند. مدیریت کیفیت جامع ترکیبی از ابزار مدیریت و کیفیت می باشد که هدفش افزایش تجارت و کاهش ضرر است(هاشمی، 2008). 

 

TQM به عنوان پارادایم  مدیریت بوسیله بسیاری از سازمان ها در سرتاسر جهان پذیرفته شده است. جنبش کیفیت تقریبا در تمام کشورها با پروژه بهبود کیفیت در بخش های تولیدی شروع شد. TQM بعدها در بخش های خدماتی از قبیل بانک، بیمه و در نهایت درسازمان های غیرانتفاعی چون موسسات آموزشی، بهداشتی و… به کارگرفته شده است. در بین عناصر ضروری TQM، تمرکز بر مشتری احتمالا مهمترین عامل است(همان).

 

 

اسکات (1993) بیان می کند که مشتریان و نیازهای آنها است که به سازمان و فعالیت های آن شکل می دهد. تمام شرکت ها تلاش می کنند که بهترین باشند و استراتژی هایی را جهت نیل به اهداف کیفیت خود به کار می گیرند. توسعه TQM به عنوان یک مزیت رقابتی  درنظر گرفته شده است که شرکت ها را کارآمدتر و نوآورتر می سازد. هدف اصلی TQM توسعه یک برنامه برای دستیابی به رضایت مشتری است. با پیروی از قوانین TQM به طور مستمر، شرکت ها می توانند مزیت رقابتی خود را در بلند مدت از طریق سازگاری با نیازهای مشتری، حفظ کنند. کاتلر  TQM را به عنوان بهبود مستمر کیفیت در فرایندهای سازمان، تولیدات و خدمات تعریف می کند. این رویه باید در سرتاسر سازمان، به طور جامع و به وسیله مدیران انجام شود. هدف از این تلاش مستمر، افزایش رضایت مشتری، افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها یا محدود کردن برخی از هزینه ها است(سازی ، 2000،1-2). 

 

انواع سازمان ها، از خصوصی تا دولتی، بزرگ تا کوچک و تولیدی تا خدماتی همه TQM را اعمال می کنند، هرچند این بحث وجود دارد که آیا مفاهیم کلی TQM، ارزش ها، روش ها و ابزارهای آن برای تمام انواع سازمان ها مشابه است. هاگ و استولن (1996) با بیان تفاوت بین سازمانهای تولیدی و خدماتی به این نتیجه رسیدند که مفاهیم اساسی TQM برای تمامی سازمان ها یکسان است، با این تفاوت که سازمان های خدماتی به کندی TQM را می پذیرند(اریکسون ،2004،79).

 

امروزه تنها شركتهایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسب برخوردارند كه محور اصلی فعالیت موسسه خود را تامین خواسته های مشتریان و ارضای نیازهای آنان با حداقل قیمت و حداكثر كیفیت قرار داده اند. در واقع حضور موثر و  موفق در بازار رقابتی منطقه ای و جهانی، همراه با استفاده بهینه از تمامی امكانات و بهره برداری مناسب از منابع جدید جهت تولید و ارائه خدمات مطلوب و با كیفیت مناسب براساس رضایتمندی مشتری ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

 

پس از جنگ جهانی دوم، مدیران صنایع و خدمات در كشورهای مختلف به دلیل عدم اطلاع و توجه كافی به كیفیت و عدم بكارگیری صحیح اجزا آن درفرآیند عملیات، مجبور به تعطیل واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند. در زمانی كه كشورهای غربی درگیر مشكلات بیكاری و ركود اقتصادی بودند، شركتهای ژاپنی با استفاده از نظرات نظریه پردازان علم كیفیت مانند دمینگ، جوران، فیگن بام و ایشی كاوا در راه رشد تولید و خلاقیت و كسب سهم بیشتر بازار قدم های مهمی بر می داشتند. همچنین موسسات تولیدی و خدماتی ژاپن در سایه توجه مناسب به فرهنگ سازمان، بكارگیری مناسب سیستم های صنعتی، بازرگانی و خدماتی و توجه مناسب به عواملی چون مدیریت رفتار و ایجاد انگیزش مناسب و فراهم نمودن جریان اطلاعات فراگیر در بین رده های مختلف سازمانی، سعی در حل مشكلات واحدها و برآورده نمودن خواسته های متغیر مشتریان از طریق بهبود مستمر كیفیت و كاهش هزینه های عملیات خود نموده و آنها همچنین كاهش دوره بازگشت سرمایه را به عنوان اصلی ترین هدف سازمان خود قرار داده اند(كزازی،1378).

 

مدیریت کیفیت فراگیر یک فلسفه مدیریتی است که نیازهای مشترک و اهداف شرکت را جدایی ناپذیر می داند، در تجارت، صنعت و خدمات کاربرد دارد، حداکثر کارآیی و اثربخشی را تضمین می کند، رهبری تجاری را از طریق اعمال حاکمیت در فرآیندها و سیستم ها قوام می بخشد، باعث افزایش کارآیی و نیز جلوگیری از خطاها می شود و سازمان را مطمئن می سازد که کلیه اهداف آن، در جهت برآوردن نیازهای مشتریان است(پترسون ،2008). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر

ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت  70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو  71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

 

2-2- پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-2-2- تحقیقات خارجی

2-2-3- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق

2-3- چارچوب مفهومی تحقیق

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی

6-2- منابع انگلیسی

 

 

 

 

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان

    پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان پرسشنامه ویژگیهای فردی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه قصد ترک سازمان پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با قصد ترک سازمان رفتن…

  • پروژه پایانی رشته ااکترونیک با عنوان ربات تعقیب كننده خط

    پروژه پایانی رشته ااکترونیک با عنوان ربات تعقیب كننده خط موتور VR موتور پله‌ای PM موتور پله‌ای هیبرید موتور آهنربای دائمی موتور آهنربای دیسكی همکاری در فروش فایل فایلینا دانلود پروژه پایانی رشته ااکترونیک با عنوان ربات تعقیب كننده خط…

  • مدیریت دانش در کتابخانه ها و بررسی فرآیندهای اصلی آن

    مدیریت دانش در کتابخانه ها و بررسی فرآیندهای اصلی آن مديريت دانش در كتابخانه ها مدیریت دانش در کتابخانه ها مدیریت دانش در کتابخانه های عمومی مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی مدیریت دانش در کتابخانه های تخصصی مدیریت دانش…

  • پاورپوینت و ارائه کامل بودجه بندی سرمایه ای

    پاورپوینت و ارائه کامل بودجه بندی سرمایه ای عوامل موثر بر بودجه بندی سرمابه ای بودجه بندی ارزیابی پروژه مالیات بر درآمد بودجه بندی مالی تنزیل گردش وجه نقد بودجه بندی سرمایه ای فرایند بودجه بندی سرمایه ای ارزیابی پروژه…

  • نتایج نظرسنجی ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

    نتایج نظرسنجی ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP نتایج نظرسنجی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق سیستم ERP نتایج نظرسنجی ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی…

  • پاورپوینت همکاری و هماهنگی در سازمان

    پاورپوینت همکاری و هماهنگی در سازمان پاورپوینت همکاری و هماهنگی در سازمان همکاری و هماهنگی در سازمان تحقیق همکاری و هماهنگی در سازمان همكاري هماهنگي ماهيت هماهنگي هماهنگی و مشارکت هماهنگی داوطلبانه تعريف هماهنگي هدف از ايجاد هماهنگي ويژگيهاي سازمان…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA

    پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA ارزیابی عملکرد شهرکهای صنعتی ارزیابی عملکرد سازمانی چیست ارزیابی عملکرد سازمان چیست ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی…

  • پاورپوینت آشنایی با معماری خانه روکو

    پاورپوینت آشنایی با معماری خانه روکو پاورپوینت آشنایی معماری خانه روکو معماری خانه روکو خانه روکو پاورپوینت معماری خانه روکو تحقیق خانه روکو روکو و اقلیم روکو وفرهنگ روکو و زیبایی رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت آشنایی…

  • دانلود گزارش کارآموزی مهندسی نفت با عنوان نمک زدایی

    دانلود گزارش کارآموزی مهندسی نفت با عنوان نمک زدایی عملیات نمک زدایی بهره برداری نفت و گاز وظایف مهندس بهره بردار دانلود گزارش کارآموزی نفت دانلود گزارش کارآموزی مهندسی نفت وظایف مهندس بهره بردار و وسایل سر چاهی دانلود گزارش…

  • بررسی تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانهای آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران

    بررسی تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانهای آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران عزت نفس پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دانش آموزان دختر دبیرستانهای آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد…