تاریخچه و مفهوم تبلیغات

تاریخچه و مفهوم تبلیغات

دانلود مقاله تاریخچه تبلیغات
دانلود مقاله مفهوم تبلیغات
دانلود مقاله تاریخچه تبلیغات در جهان
دانلود مقالات رشته مدیریت رسانه
دانلود مقاله تاریخچه و مفهوم تبلیغات
دانلود مقالات مدیریت رسانه

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله رشته مدیریت رسانه

تاریخچه و مفهوم تبلیغات

 

مقدمه

تبلیغات، بازتاب تمدن و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع و كشورهای مختلف است و علاوه بر نقشی كه در افزایش فروش دارد، برای بهبود ارزش نام تجاری، تقویت جایگاه شركت در افكار عمومی، ایجاد یا تغییر نگرش‌های مخاطبان و تنظیم مناسبات تجاری نیز به‌كار می‌رود.واژه تبلیغات منشاء نسبتاً قدیمی دارد. اولین استفاده ثبت شده آن به سال 1622م،زمانی كه پاپ گریگوری پانزدهم «مجمع مقدس تبلیغ ایمان»  راتأسیس كرد، باز می‌گردد. به سبب تلاشهای وی، كلمه تبلیغات در كشور های پروتستان بار معنایی منفی  یافت، ولی در مناطق كاتولیك مفهوم ضمنی مثبت داشت، نظیر آموزش یا موعظه.

 

در كتب فارسی، واژه تبلیغ به معنای رسانیدن پیام یا خبر، امری را به دیگران شناساندن،امری را خوب یا بد وانمود كردن، و چیزی را بیش از حد جلوه دادن  آمده است.در فرهنگ لغت معین آمده است: تبلیغ یعنی رساندن پیام یا خبر و یا مطلبی به مردم؛  وابلاغ یعنی جای دادن موضوعی با انتشار اخبار توسط وسایل مختلف چون رادیو، تلویزیون، روزنامه، و… در اذهان عمومی. همچنین از تبلیغات به عنوان بخشی كه وظیفه آن پخش اخبار و پیامها و مطالب میان مردم به وسیله مطبوعات، رادیو، تلویزیون و … است  نام برده شده است.

 

«ابلاغ» در لغت به معنای «رساندن» است، و «تبلیغ» از نظر لغوی «رسانندگی» است. و مبلّغ «رساننده» است، رسانندة پیام‌ها و آموزه‌های ویژة تبلیغی. پیام و آموزه‌های مبلغ بسته به محتوایش، ماهیت تبلیغ را تعیین می‌كند.در دایرة المعارف آمریكا تبلیغ چنین معرفی شده است :تبلیغ شامل پیامهای شنیداری-گفتاری است كه از طریق وسایل تبلیغاتی با پرداخت وجه، مردم را به طریقی علاقه مند و موافق یك كالا، خدمت، فكر، نقطه نظر و یا مارك بخصوص می‌نماید.دیگراصطلاحاتی كه مترادف پروپاگاندا به‌كار می‌روند عبارتند از : دروغ ، فریب، دستكاری، جنگ روانی و شستشوی مغزی.پروپاگاندا در واقع انتقال یك ایدئولوژی و هدف مربوط به آن، مخاطب می‌باشد. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغ

تبلیغات

تاریخچه تبلیغات در جهان

 

 

 

فهرست مطالب

تاریخچه و مفهوم تبلیغات 1

1-1)تعریف و مفهوم تبلیغ: 1

1-2) انواع تبلیغ 7

تبلیغات نام تجاری (Brand advertising) 8

تبلیغات خرده‌فروشی (Retail advertising) 8

تبلیغات سیاسی (Political advertising) 8

تبلیغات كتاب راهنما (Directory advertising) 8

تبلیغات پاسخ مستقیم (Direct-response advertising) 9

تبلیغات پیشه- به- پیشه (Business-to-business advertising) 9

تبلیغات مؤسسه‌ای (Institutional advertising) 9

تبلیغات خدمات عمومی (Public services advertising) 9

تبلیغات تعاملی (Interactive advertising) 10

1-3) برخی ویژگی‌های تبلیغات 10

1-4) تاریخچه تبلیغات در جهان 12

1-5) وضعیت تبلیغات در جهان 17

فهرست منابع و مآخذ 21

 

 

////////////////////////////////////////////////////

دانلود مقالات و پایان نامه موضوع تبلیغات:

تبلیغات شهری – محیطی

بررسی تبلیغات تجاری در ایران و جهان

مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن

استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت آگهی های تلویزیونی

شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی دشمن علیه جوانان با تاکید بر فضای رسانه ای

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن

 

 

  • بررسی میزان و علل شركت و مشكلات عدم شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی فوق برنامه

    بررسی میزان و علل شركت و مشكلات عدم شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی فعالیتهای ورزشی بیرون از مدرسه فعالیتهای ورزشی دانش آموزان فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه علل شركت دانش آموزان…

  • محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی در حوزه قانون حاکم بر ماهیت دعوی

    محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی در حوزه قانون حاکم بر ماهیت دعوی نظم عمومی ملی و فراملی قانون حاکم بر ماهیت دعوی محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی نظم عمومی ملی و قواعد انتظامی نظم عمومی در…

  • مقاله کامل پسته

    مقاله کامل پسته اثر شور ی بر جذب و انتقال عناصر غذایی در پسته پسته مناطق پسته خیز كشت و تولید پسته نیازهای اكولوژیكی درخت پسته دانلود مقاله کامل پسته سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

  • بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن

    بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن تبلیغات تلویزیونی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران تبلیغات تلویزیونی خدمات نوین بانك صادرات بررسی…

  • بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند

    بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند الگوریتم AES استاندارد رمزنگاری پیشرفته طراحی كارتهای هوشمند رمز نگاری کارت های هوشمند پیاده سازی الگوریتم استاندارد رمزنگاری پیشرفته الگوریتم AES در انواع كارت های هوشمند شناخت انواع حملات رایج كارتهای هوشمند الگوریتم…

  • پاورپوینت بررسی معماری در اقلیم سرد

    پاورپوینت بررسی معماری در اقلیم سرد پاورپوینت بررسی معماری در اقلیم سرد بررسی معماری در اقلیم سرد تحقیق بررسی معماری در اقلیم سرد مقاله بررسی معماری در اقلیم سرد معماری اقلیم سرد آشنایی با معماری در اقلیم سرد پروژه معماری…

  • ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر

    ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر رفتن به سایت اصلی ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر به…

  • جزوه کلاسی فیزیوپاتولوژی خون

    جزوه کلاسی فیزیوپاتولوژی خون فیزیوپاتولوژی خون رفتن به سایت اصلی جزوه کلاسی فیزیوپاتولوژی خون به تعداد 15 فایل pdf برای پانزده جلسه کلاس درس با کیفیت عالی مناسب اساتید و دانشجویان پزشکی   جزوه جلسه اول : با موضوع stem…

  • بررسی نقوش و معماری مسجد کبود و مسجد شیخ لطف الله

    بررسی نقوش و معماری مسجد کبود و مسجد شیخ لطف الله شیوه معماری آذری نقش دولت قره قویونلو در تاریخ هنر ایران بررسی نقوش مسجد کبود تبریز شیوه معماری اصفهانی معماری در دوره صفوی بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله…

  • پاورپوینت انگور فرنگی خاردار

    پاورپوینت انگور فرنگی خاردار پاورپوینت انگور فرنگی خاردار رفتن به سایت اصلی پاورپوینت انگور فرنگی خاردار به تعداد 23 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   شامل مباحث زیر می باشد.   Saxifragaceae مشخصات گیاهشناسی شرایط محیطی تکثیر…