بررسی انیمیشن از نگاه هنر و اقتصاد و عوامل موفقیت در آن

بررسی انیمیشن از نگاه هنر و اقتصاد و عوامل موفقیت در آن

صنعت انیمیشن
دانلود پایان نامه انیمیشن
انیمیشن از نگاه هنر
انیمیشن از نگاه اقتصاد
عوامل موفقیت انیمیشن
بررسی انیمیشن از نگاه هنر و اقتصاد و عوامل موفقیت در آن
عوامل مکمل موفقیت هنر و صنعت انیمیشن
دانلود پایان نامه رشته هنر

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته هنر

بررسی انیمیشن از نگاه هنر و اقتصاد و عوامل موفقیت در آن

 

مقدمه:

هر گاه درباره صنعت انیمیشن بحث می شود لازم است دو بخش را در آن مشخص کرده و هر کدام را جداگانه بررسی کنیم. 

الف) هنر انیمیشن

ب) انیمیشن به عنوان یکی صنعت و برای تولید انبوه وسرگرمی و در واقع جنبه اقتصادی آن 

 

هسته مرکزی بحثی که درپی این جداسازی پیش خواهد آمد ایجاد نوعی توافق و تعامل مناسب میان این دو مبحث است.زیرا هیچ یک بدون دیگری امکان بروز نخواهد داشت: صنعت سرگرم سازی بدون پیشتوانه قدرتمندی از هنرمندان چیره دست و اندیشمند قادر به تولید سرگرمی های پر طرفدار  سود آور نخواهد بود و هنر انیمیشن نیز بدون اینکه از بستر صنعتی مناسب برخوردار باشد قادر به ادامه روند خود نخواهد بود.پرسش اصلی این است که چگونه می توان به یک صنعت پایدار و بی افت و خیز تولید انیمیشن دست یافت و رسیدن به چنین جایگاهی به چه عواملی بستگی دارد ونیازمند به چه پیش زمینه هایی است و چه موانعی بر سر راه وجود دارد و از همه مهمتر اینکه برای برداشتن این موانع و آماده کردن و هموار کردن این مسیر چه حرکتی باید انجام داد؟در عرصه تولید انبوه دو عامل اصلی وجود دارد که تولید انیمیشن از این قاعده مستثنی نیست.

 

اول عوامل تولید که منظور از عوامل تولید ابزار و مواد و نیروی انسانی وتخصص هایی که لازم است تا یک موسسه بتواند خط تولید خود را راه اندازی کند و دوم بازار یعنی همان عواملی که موجب می شود تا محصول تولید شده مصرف کننده خود را بیابد و بازگشت سرمایه را تضمین کند. این دو عامل اصلی و روابط میان آنها است که هر صنعتی را پا بر جا نگه می دارد و کوچکترین خللی در هر کدام آنها صنعت مورد نظر را متزلزل می سازد.

 

مرحله تولید انیمیشن به خودی خود به مراحل کوچکتری تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها به تنهایی می تواند عامل موفقیت تجاری و هنری یک فیلم باشد. ولی به طور کلی در ساخت یک انیمیشن در یک طرف سفارش دهنده و در طرف دیگر تولید کننده قرار دارد. به طور استاندارد در بین این دو طرف باید عواملی با عنوان توزیع کننده پخش کننده وبازاریاب هم وجود داشته باشد که متاسفانه یکی از معضلات صنعت انیمیشن ما در ایران فقدان عوامل ذکر شده است در ایران موسسات شرکت های تولید کننده به دلیل مشغله ای که دارند نمی توانند در پخش و بازاریابی تولیدات خود موفقیتی به دست آورند. از یک طرف سفارش دهنده در ایران محدود است و مانند کشورهای صاحب انیمیشن گسترده و نا محدود نیست و از طرفی تشکیلات بازاریابی وجود ندارد که جنبه های اقتصادی و صنعتی را در نظر بگیرد. در ایران وقتی که کار انیمیشن تولید می شود فقط به یک شبکه تلویزیونی ویا یک بخش خصوصی فروخته می شود ولی در کشورهای دیگر بدین عنوان نیست اغلب تولیدات انیمیشنی تامین کننده چندین شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی می باشند که عواید مالی و اقتصادی آن تامین کننده نیروی انسانی متخصص وهزینه های تولید در این موسسات بزرگ می باشد بنابراین زمانی که یک کار تولیدی به این شکل به لحاظ مالی موسسه تولیدی را پشتیبانی کند،  روند تولید هم شکلی حرفه ای واصولی به خود می گیرد.

 

 

 

کلمات کلیدی:

انیمیشن

انیمیشن از نگاه هنر

انیمیشن از نگاه اقتصاد

عوامل موفقیت انیمیشن

 

 

 

فهرست مطالب

هنر انیمیشن

 انیمیشن به عنوان یکی صنعت و برای تولید انبوه وسرگرمی و در واقع جنبه اقتصادی آن 

انیمیشن کامل در انیمیشن محدود

پاراگراف بندی

حرکت

روتوسکوپی

متامورخز

صدا

گفتگو در انیمیشن

جلوه‌های صوتی

شخصیت سازی

فیلمنامه

بازار یابی از طریق نوآوری

ب) بررسی بازار

مجموعه های تلویزیونی

فیلم های سفارشی

فیلم های بلند و سینمایی

بازار انیمیشن در ایران

ج) راهکارهای تجارت 

منابع

  • عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن

    عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن عوامل موثر بر سرسختی ابعاد سرسختی نظریه های سرسختی ابعاد و نظریه های سرسختی نظریه کوباسا در مورد سرسختی نظریه براون در مورد سرسختی نظریه لماکی در مورد سرسختی…

  • آشنایی با فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل

    آشنایی با فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل شیر و فرآورده های لبنی فیلتراسیون غشایی فیلترهای هاردشل فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل فراپالایش تكنولوژی شیر و فرآورده های لبنی دانلود پایان…

  • پاورپوینت اصول و مبانی GIS

    پاورپوینت اصول و مبانی GIS پاورپوینت اصول و مبانی GIS اصول و مبانی GIS GIS تعاریف GIS اصول و مبانی GIS تاریخچه GIS در ایران و جهان دلایل استفاده از GIS وظایف اصلی GIS نرم افزارهای کاربردی GIS ویژگی ها…

  • مدلهای مدیریت ارتباط با مشتری و مراحل پیاده سازی آن از دیدگاه گارتنر

    مدلهای مدیریت ارتباط با مشتری و مراحل پیاده سازی آن از دیدگاه گارتنر پیاده سازی CRM نحوه پیاده سازی crm پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی crm در شرکت پیاده سازی crm در سازمان متدلوژی گارتنر در پیاده…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات و مبانی…

  • روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD

    روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD ساختار مایكروویو مدل سازی مجازی پاسخ پهن باند FFT FDTD رفتن به سایت اصلی

  • ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران

    ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های اندازه گیری عملکرد سیستم مدیریت hse شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد ایمنی…

  • خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده

    خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه  مهندس ژنتیکی، در زمانهای مختلف، نیاز به حداقل سه نوع مجزای DNA خواهد داشت. اول، DNA کل سلول که اغلب…

  • ارزیابی اثرات عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    ارزیابی اثرات عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند آمیخته بازاریابی ارزش ویژه برند دانلود مقاله آمیخته بازاریابی ارزش ویژه برند در موسسات آموزشی تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بررسی…

  • مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

    مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان…