ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

ارزش ویژه برند
بیمه‌های بازرگانی
کمترین مربعات جزئی
برند‌سازی درون سازمانی
ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

رفتن به سایت اصلی

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

 

چکیده:

برندسازی درون‌سازمانی با هدف دست‌یابی به ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان، راهبرد نوینی است برای اطمینان از اینکه کارمندان مطابق تعهدهای برند عمل می‌کنند. از آنجایی‌ که در سازمان‌های خدماتی، کارمندان توانایی تأثیرگذاری بر ادراکات و تصمیمات خرید مشتریان را دارا هستند و در نتیجه نقش کلیدی را در موفقیت سازمان ایفا می‌کنند، تقویت ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان می‌تواند برای سازمان یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند. هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت بررسی ارزش ویژه برند از دیدگاه کارمندان و همچنین شناسایی مؤلفه‌های کلیدی تأثیرگذار بر آن در شرکت‌های بیمه است. 

 

این پژوهش، پژوهشی کاربردی بوده و داده‌های مورد نیاز از طریق توزیع پرسش‌نامه بین کارمندان 4 شرکت بیمه‌گر در استان یزد گردآوری شد. برای آزمون فرضیه‌های پژوهشی از مدل‌سازی معادلات ساختاری بر پایه روش کمترین مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهند بازخورد از کارمندان، ارتباطات درونی برند و میزان برند‌گرایی سازمان تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دارند. از دیگر یافته‌های این پژوهش می‌توان به ارائه مدلی معتبر برای سنجش ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان اشاره کرد.

 

 

کلیدواژه‌ها:

کارمندان

ارزش ویژه برند

بیمه‌های بازرگانی

کمترین مربعات جزئی

برند‌سازی درون سازمانی

 

 

1- مقدمه

امروزه، بسیاری از سازمان‌ها به این باور رسیده‌اند که یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌ها‌یشان، برند  محصولات و خدمات آن‌ها است. پژوهشگران زیادی نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که ایجاد ‌برندی قدرتمند یکی از عوامل کلیدی برای دست‌یابی به مزیت رقابتی و بقاء بلندمدت در بازار است (سانتوس  و همکاران، 2013). یک برند قدرتمند هم برای مشتری و هم برای سازمان ارزش ایجاد می‌کند. از یک طرف برند‌ها ابزار مختصر و مفیدی برای ساده‌سازی فرآیند انتخاب و خرید محصول یا خدمت در اختیار مشتری قرار می‌دهند و فرآیند پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای آن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازند و از این طریق برای مشتریان ارزش ایجاد می‌کند.

 

از طرف دیگر فرآیند‌های تولید و طراحی محصول ممکن است به سادگی قابل کپی‌برداری باشند، اما تصویر و نقش پابرجایی که در ذهن افراد و سازمان‌ها بر پایه‌ی چندین سال فعالیت بازاریابی و تجربه‌ی برند به جای مانده است، به سادگی قابل جایگزین شدن و کپی برداری نیست (کلر، 2008). در نتیجه شرکت‌ها می‌توانند بر پایه‌ی یک برند قدرتمند قیمت بالاتری برای محصولاتشان تعیین کنند، اهرم تجاری بهتری ایجاد کنند، حاشیه فروش و سود خود را افزایش دهند و آسیب‏پذیری خود را در مقابل رقبا کاهش دهند (آکر و جواچیمستالر ، 2000).

 

بخش خدمات در سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، به گونه‌ای که بیشترین سهم از تولید ناخالص ملی کشور‌های توسعه یافته، مربوط به بخش خدمات است. در ایران، سهم کنونی بخش خدمات از اقتصاد 48 درصد است و بالغ بر 10 میلیون نفر در این بخش اشتغال دارند (قرهچه و دابوئیان، 1390). پژوهشگران معتقدند به دلیل برخی ویژگی‌های ذاتی خدمات، مانند ناملموس بودن، تغییر‌پذیری، تفکیک‌ ناپذیری و فناپذیری، مفهوم برند‌سازی  در بازاریابی خدمات بسیار مهم‌تر از کالاهای فیزیکی است زیرا ماهیت مجازی خدمات را تغییر داده و به صورت ماهیت حقیقی‌تر و محسوس‌تری مطرح می‌سازد. یک برند قدرتمند، اعتماد و قدرت مشتریان را در تجسم و درک بهتر ویژگی‌های خدمات ناملموس افزایش می‌دهد (دعائی، کاظمی و حسینی رباط، 1390). بری  (2000) معتقد است یک برند خدماتی  قدرتمند، اعتماد مشتری به خرید غیر عینی را افزایش داده، او را قادر می‌سازد خدمات ناملموس را تصور و درک کند و از این طریق ریسک مالی و اجتماعی درک شده از سوی مشتری را کاهش می‌دهد و بر همین اساس از برند‌سازی به عنوان پایه و اساس بازاریابی خدمات در قرن بیست و یکم یاد می‌کند.

 

 

فهرست مطالب

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد 2

چکیده: 3

کلیدواژه‌ها: 3

1- مقدمه 4

2- مبانی نظری پژوهش 5

2-1- مفهوم برند‌سازی در خدمات 5

شکل 1 – مثلث برند‌سازی خدمات (منبع: نگارندگان) 6

2-2- ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان 6

3- مرور پیشینه تجربی پژوهش 7

جدول  1-  خلاصه‌ای از نتایج پژوهش‌های پیشین 9

4- مدل مفهومی و فرضیه‌های پژوهش 9

شکل 2 – مدل مفهومی پژوهش 10

5- روش‌شناسی پژوهش 10

5-1- جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه‌گیری 11

5-2- ابزار و روش گردآوری داده‌ها 11

جدول 2 – مشخصات پرسش‌نامه پژوهش 11

5-3- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 12

5- یافته‌های پژوهش 12

5-1- توصیف پاسخ‌گویان 12

جدول 3 – اطلاعات آماری پاسخگویان 12

5-2- آزمون مدل مفهومی و فرضیه‌های پژوهش 13

شکل 3 – آزمون مدل مفهومی پژوهش 13

جدول 4 – شاخص‌های برازش مدل اندازه‌گیری و ساختاری 14

جدول 5 – بررسی ارتباط پیشبین (قدرت پیشبینی) مدل پژوهش 14

6- بحث و نتیجه‌گیری 15

منابع 16

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

*تحقیقات مرتبط با بیمه:

بیمه و مقررات حاکم بر آن

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه

مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه

بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

پایان نامه کارشناسی رشته بیمه با عنوان پیشگیری از حوادث

شناسایی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران بیمه ایران

رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه

بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه)

تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ

دانلود پایان نامه دوره كارشناسی مدیریت بیمه با عنوان بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن

بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران

 

 

  • پرسشنامه بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

    پرسشنامه بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی پرسشنامه تولید ناب دانلود پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه استاندارد تولید ناب دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی دانلود پرسشنامه تولید ناب در شرکت…

  • تخمین تروایی با منطق فازی و روش های آماری در میدان گاز پارس جنوبی

    تخمین تروایی با منطق فازی و روش های آماری در میدان گاز پارس جنوبی تراوایی منطق فازی آنالیز رگرسیونی نمودارهای پتروفیزیکی میدان پارس جنوبی خصوصیات پتروفیزیکی مخزن تخمین تروایی توسط منطق فازی تخمین تروایی با روش های آماری رفتن به…

  • پاورپوینت حسابداری سنجش مسئولیت، ارزیابی و سنجش عملکرد استراتژیک و تکنیکهای نوین آن

    پاورپوینت حسابداری سنجش مسئولیت، ارزیابی و سنجش عملکرد استراتژیک و تکنیکهای نوین آن پاورپوینت حسابداری سنجش مسئولیت، ارزیابی و سنجش عملکرد استراتژیک و تکنیکهای نوین آن حسابداری سنجش مسئولیت مزایای عمده حسابداری سنجش مسئولیت مفروضات حسابداری سنجش مسئولیت مراحل اجرای…

  • استرداد مجرمین

    استرداد مجرمین استرداد مجرمین حقوق مجرمین دانلود مقاله استرداد مجرمین مراحل جستجوی گمشدگان بین‌المللی شرایط استرداد مجرمین رفتن به سایت اصلی استرداد مجرمین   استرداد مجرمین: مفهوم لغوی استرداد عبارت است از: بازگرداندن، تسلیم شدن و باز فرستادن، پس فرستادگی…

  • اصول دادرسی ناظر به اطفال بزهکار

    اصول دادرسی ناظر به اطفال بزهکار دادرسی اطفال بزهکار دادرسی کیفری اطفال بزهکار نحوه رسیدگی به جرایم اطفال دادرسی کیفری اطفال بزهکار اصول دادرسی ناظر به اطفال بزهکار دادرسی اطفال بزهکار در حقوق تطبیقی دادرسی کیفری ویژه اطفال در حقوق…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد کارکنان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد کارکنان ادبیات نظری تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری ارزیابی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان اجرای مدل بهره وری فراگیر در سازمان

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان اجرای مدل بهره وری فراگیر در سازمان بهره وری مدیریت فراگیر بهره وری سیستم مدیریت و بهره وری توان مدیریت جامع بهره وری فراگیر شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها دانلود پایان نامه کارشناسی رشته…

  • پایان نامه مهندسی برق با عنوان جریان ac (کامل و آپدیت شده)

    پایان نامه مهندسی برق با عنوان جریان ac (کامل و آپدیت شده) جریان AC ماشین AC درایورهای AC درایور اینورتر تغذیه شده با جریان درایور موتور القائی کنترل شده جریان دانلود پایان نامه جریان AC دانلود پایان نامه برق دانلود…

  • دانلود پایان نامه مدیریت تقاضا و مدیریت موجودی

    دانلود پایان نامه مدیریت تقاضا و مدیریت موجودی دانلود پایان نامه کنترل تولید و موجودیها سیستمهای کنترل موجودی دانلود پایان نامه مهندسی صنایع دانلود پایان نامه مدیریت تقاضا و مدیریت موجودی دانلود پایان نامه صنایع اهمیت و لزوم پیش بینی…

  • تصحیح کمبود ولتاژ ناشی از راه‌اندازی موتور القائی با استفاده از جبرانگر D-Statcom

    تصحیح کمبود ولتاژ ناشی از راه‌اندازی موتور القائی با استفاده از جبرانگر D-Statcom کمبود ولتاژ کنترل مستقیم جبرانگر سنکرون استاتیکی توزیع تصحیح کمبود ولتاژ ناشی از راه‌اندازی موتور القائی جبرانگر DStatcom همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز…